تازه‌های سیاسی

رضا پهلوی کاهش تحریم علیه نظام ایران را غیر اخلاقی عنوان کرد

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی جدید، با اشاره به طرح ربودن مسیح علی‌نژاد، خواستار ادامه تحریم‌ها علیه نظام ایران شد.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است که مسیح علی‌نژاد، از فعالان مدنی ایرانی در آمریکا، را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده است.

رضا پهلوی در پیامی در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این خبر نوشت: «جمهوری اسلامی ۴۲ سال تلاش کرده از طریق ارعاب، باجگیری، آدم‌ربایی و ترور، اپوزیسیون دموکراتیک را حذف کند. خوشبختانه مسیح علی‌نژاد و دیگر اهداف رژیم در توطئه اخیر، زنده و در امان هستند، اما مخالفان، فعالان و روزنامه‌نگاران بسیاری هم‌چنان به‌طور سیستماتیک مورد هدف قرار می‌گیرند.»

او افزود: «تخفیف تحریم‌ها با وجود اینکه خود رژیم به‌طور مداوم، ذات اهریمنی‌اش را به همگان یادآوری می‌کند، نه تنها عاقلانه نیست که غیراخلاقی نیز است. این یک همکاری آگاهانه و تعمدی با رژیمی جنایتکار، نامشروع و غاصب در جنگ بی‌پایانش علیه ایرانیان و اصول حقوق بشر و دموکراسی است.»

آخرین ولیعهد ایران کاهش تحریم علیه نظام حاکم بر ایران را «سیاستی ضعیف» دانست که «دیگر رژیم‌های یاغی را به ارتکاب اقدامات تروریستی بیشتر ترغیب می‌کند.»

دولت جو بایدن در آمریکا در مدت اخیر چندین دور از گفت‌وگوهایی غیرمستقیم را با ایران در جهت رفع بخشی از تحریم‌ها در قبال قول شفافیت بیشتر برنامه اتمی تهران دنبال کرده است.

دکمه بازگشت به بالا