ایران

پلیس تهران اسلحه کشیدن مامور پلیس به روی صاحب سگ را ‘غیر‌حرفه‌ای’ توصیف کرد

سرهنگ ضرغام آذین به انتشار ویدیوی برخورد ماموران پلیس با یک شهروند تهرانی به خاطر همراه داشتن سگ واکنش نشان داده است.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به انتشار کلیپی از برخورد ماموران انتظامی با صاحب یک سگ در فضای مجازی، گفت: افسر گشت پس از تذکر لسانی، با برخورد نامناسب صاحب سگ مواجه می شود و در پی آن رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان می‌دهد که این موضوع در حال بررسی است.

در کلیپی که روز گذشته منتشر شد، ماموران پلیس ظاهرا به منظور بازداشت مردی که سگی را همراه داشت یا برای بردن سگ، او را در برابر خانه‌اش به زمین می‌اندازند و سعی دارند او را به داخل خودرو پلیس بکشند.

با فریادهای این مرد که سگش را محکم در بغل گرفته و می گوید که اگر به من بگویید جرمم چیست همراه شما خواهم آمد، افرادی در محل حاضر می‌شوند و سپس یکی از ماموران به خودرو رفته و با یک تفنگ جنگی باز می‌گردد و مرد را تهدید می‌کند.

سرهنگ آذین گفته است که ماموران صرفا به “تذکر لسانی” بسنده کردند و “با برخورد نامناسب صاحب سگ مواجه شده و در ادامه به علت فحاشی صاحب سگ، متاسفانه سرباز گشت کلانتری رفتار غیر حرفه‌ای داشته و این موضوع در حال بررسی است.”

در سال‌های اخیر، مقابله با سگ خانگی به یکی از مسایل مهم اجتماعی در ایران تبدیل شده و مقامات جمهوری اسلامی در موارد متعدد در مورد نگهداری سگ هشدار داده‌اند.

برخی از مقامات انگیزه این برخوردهای خشونت آمیز را مغایرت نگهداری سگ با فرهنگ مذهبی توصیف کرده‌اند.

در حال حاضر رعایت حقوق حیوانات در جمهوری اسلامی ایران رایج نیست و یکی از اولین اقدامات پس از انقلاب اسلامی، تعطیلی نهادهای حمایت از حیوانات و مراکز خدمت رسانی وابسته به آنها بود.

دکمه بازگشت به بالا