پزشکی و سلامت

روحانی: اخبار مربوط به کمبود امکانات درمانی در سیستان و بلوچستان را دروغ خواند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، انتقادها علیه کمبود امکانات درمانی در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان را رد کرد و گفت: «دروغ شاخدار نگویید.»

روحانی در جلسه امروز هیئت دولت گفت: «به دروغ به مردم نگویند که دولت‌ها از جمله دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای مردم سیستان و بلوچستان کاری نکرده‌اند. دروغ نسبت به نظام نبندند.»

او اضافه کرد این که گفته می‌شود مردم سیستان و بلوچستان تخت بیمارستانی ندارند، «سیاه‌نمایی» است. رییس جمهوری ایران همچنین میزان واکسیناسیون کرونا در استان‌های جنوبی را «وسیع» توصیف کرد.

همزمان از سیستان و بلوچستان گزارش هایی منتشر شده که مسئولان بیمارستان امام علی چابهار برای ایجاد تخت‌های خالی جهت مطلوب نشان دادن وضعیت کرونا در این شهر، بیماران با وضعیت وخیم را اجبارا مرخص کرده‌اند که منجر به مرگ چندین بیمار شده است.

یک منبع مطلع به شرط عدم افشای نامش به خبرنگار ما گفت: به دنبال سفر وزیر بهداشت به استان بیماران بدحال را از در پشتی بیمارستان  امام علی چابهار خارج کرده‌اند که منجر به مرگ بیش از ده نفر  از بیماران شده است.

این منبع افزود: این اقدام تنها برای توجیه دروغ مسئولان بیمارستان که از خالی بودن تخت‌های بیمارستان در حوزه‌های تحت پوشش خود به وزیر بهداشت خبر داده بودند انجام شده است.

پیش از این نیز گزارش‌های از ترخیص اجباری بیماران بدحال کرونایی از چندین بیمارستان از جمله: بیمارستان بوعلی زاهدان، بیمارستان امام علی زاهدان،  بیمارستان رازی سراوان و… به شبکه جهانی کلمه رسیده بود.

کمپین فعالین بلوچ نیز از “انتقال بیماران کرونایی از بیمارستان بوعلی زاهدان به بیمارستان خاتم این شهر، راه‌اندازی یک روزه سیستم سرمایشی بیمارستان دارالشفاء میرجاوه، نظافت کم سابقه بیمارستان امام علی چابهار جهت مساعد نشان دادن وضعیت کرونا به وزیر بهداشت” گزارش داده بود.

لازم به ذکر است وزیر بهداشت اخیراً در سخنانی غیر واقعی از خالی بودن حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان خبر داده بود. وی همچنین فوق‌بحرانی خواندن وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان را سیاه‌نمایی عنوان کرده بود که با انتقادات گسترده کنشگران مدنی و برخی از مسئولان استانی روبرو شد.

 

دکمه بازگشت به بالا