ایران

روحانی: مشکل برق در بیمارستان‌ها دروغ است و برخورد خواهد شد

در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره قطع گسترده برق در مناطق مختلف ایران منتشر شده بود و یک پزشک متخصص در بیمارستان مسیح دانشوری نیز از جان باختن بیماران بستری در آی‌سی‌یو به دلیل قطع شدن برق خبر داده بود.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی از کار افتادن تجهیزات بیمارستان‌ها بر اثر قطع برق را «کذب محض» خواندند و حسن روحانی خواستار برخورد با کسانی شد که خبرها در این زمینه را منتشر می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفته است، شایعه خفگی بیماران در بیمارستان‌ها با قطع برق صحت ندارد.

چند روز قبل محمدرضا هاشمیان، پزشک متخصص، ضمن بازنشر فیلم قطع برق در آی‌سی‌یو در توئیتر نوشته بود: «ما با چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم. اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها دچار اختلال عملکرد می‌شوند» و ونتیلاتورهایی که وزارت بهداشت خریده «با قطعی برق دچار اختلال شدید در عملکرد می‌شوند».

حالا حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز شنبه ۱۹ تیر در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که مقامات وزارت بهداشت از کار افتادن دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها به دلیل قطع برق را «دروغ و کذب محض» خوانده‌اند.

او همچنین در سخنانی تهدید آمیز گفت: «مسئولین مربوطه باید با آنهایی که تعمدا دنبال ایجاد ناامنی روانی و فکری در جامعه‌اند، برخورد کنند.»

دکمه بازگشت به بالا