ایران

حمایت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی از اعتصاب کارگران

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، حقوق بشری و صنفی در بیانیه‌ای از مطالبات کارگران اعتصابی حمایت کردند.

در این بیانیه گفته شده اعتصاب کارگران‌ و کارکنان شرکت‌های پیمانکاری برای برخورداری از “حقوق‌ و مزایای مساوی” برای کار مساوی”، یا “کار یکسان- مزد یکسان” است و با مشارکت کارگرانِ دهها شرکت پیمانکاری شکل گرفته واز حمایت جمع کثیری از روشنفکران،حقوقدانان و فعالان سیاسی‌ برخوردار شده است و ما نیز پشتیبانی خودرا ازمطالبات این کارگران اعتصابی اعلام نموده و برای تحقق آن خواهیم کوشید.

در این بیانیه اسامی طاهره طالقانی، سعید مدنی، رضا آقاخانی، هاشم آقاجری، حسن اسدی زیدآبادی، مصطفی بادکوبه ای، مسعود باستانی، نرگس محمدی و سعید منتظری به چشم می‌خورد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده: ما تردید نداریم که ریشه بسیاری از نابرابریها، فسادها، ناکارامدیها وتبعیض های کنونی را جز از طریق شناخت و واکاوی قوانین، رویه ها و مناسبات رانتیِ درون ساختار نمی‌توان توضیح داد و هر گونه راه حل نهایی برای توقف بحرانهای متوالی کنونی جز از طریق اصلاح این ساختار ممکن نیست. اصرار بر تداوم سیاست‌های سراسر خطای پس از جنگ بویژه در عرصه اقتصادی، همچون بنیانی کج، ساختارناپایدار و بی‌ثباتی را پدید آورده که باید هر لحظه انتظار فروپاشی آن را داشت.

دکمه بازگشت به بالا