ایران

واکنش وزیر صمت به حکم دادستانی: معدن‌فروشی نمی‌کنیم

در واکنش به دستور دادستانی کل نظام ایران برای توقف مزایده‌ها در دولت حسن روحانی تا زمان شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی، وزیر صمت گفت: «مزایده شش هزار معدن، معدن‌فروشی نیست و پولی دریافت نمی‌شود، بلکه ریل‌گذاری برای دولت آینده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه، ۱۶ تیر، در گفت‌وگو با تلویزیون ایران همچنین گفت از شش هزار معدنی که به مزایده گذاشته شده، «حدود ۲۴۰۰ معدن واگذار شده و بقیه متقاضی ندارند». او همچنین تأکید کرد که «شبهه‌ای در مزایده‌ها وجود ندارد و کار واگذاری‌ها پیش از انتخابات انجام شده است».

اظهارات وزیر صنایع و معادن و تجارت واکنش به سخنان معاون قضایی دادستان کل ایران است که روز چهارشنبه از صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور برای به تعویق افتادن همه مزایده‌ها تا استقرار دولت جدید خبر داده بود.

دستور قضایی برای منع مزایده‌ها تا شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه، صادر شد که از «آزادسازی شش هزار نقطه معدنی طبق اعلام وزارت صمت در روزهای ۱۳، ۱۵، ۱۶ و ۲۲ تیرماه» خبر داده بود.

منتقدان آزادسازی معادن ادعا می‌کنند که نقاط اعلام‌شده «۳۰ درصد از کل مساحت معادن را شامل می‌شود و اقدام دولت برای جبران کسری بودجه است».

دکمه بازگشت به بالا