اقتصادی

روحانی: دستگاه‌ها برای ورود به بورس مقاومت کردند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز پنجشنبه طی اظهاراتی در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این که «تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود»، گفت: «از ابتدای دولت یازده تصمیم داشتم کاری بکنیم که شرکت‌های اقتصادی دولتی وارد بورس کرده و مدیریت بنگاه‌‌ها در اختیار دولت نباشد. اگر لازم است دولت فقط سهام داشته باشد. بخش بزرگی از آن صورت گرفت و بخش بزرگی به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نگرفت. دستگا‌ها در زمینه فاصله‌گیری از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند».

رئیس جمهور ایران با بیان این که بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه‌ای دارد، گفت: بورس امروز بازار بزرگی است. البته مردم وقتی وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه‌شان را به بورس بیاورند باید در حدی بیاورند که فراز نشیب بورس زندگی‌ آن‌ ها را به هم نزند.

گفتنی است که از نیمه سال گذشته شاخص بورس ایران به شدت سقوط کرده و بسیاری از مردم که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند، دارایی‌های خود را از دست دادند.

کارشناسان در طول یک سال گذشته بارها درباره «دستکاری دولت در بورس» و «وجود حباب» در این بازار هشدار داده‌ بودند‌ اما دولت روحانی این اتهام‌ها را رد کرده است.

دکمه بازگشت به بالا