ایران

مقام ایرانی در گفت وگو با نشریه عراقی: دور هفتم مذاکرات بعد از تشکیل دولت و با تیم جدید برگزار می شود

نشریه رسمی «الصباح» عراق به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که «ایران در پایان دور پنجم مذاکرات وین که در آن درباره پیش‌نویس نهایی احیای برجام توافق شده بود، از جانب امریکا نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای دریافت نکرده است».

این مقام افزوده که امریکا باید تضمین دهد که دیگر موضوع خروج یکجانبه از برجام تکرار نشود و امریکا تاکنون چنین تضمینی نداده است.

این منبع تأکید کرده که دولت جدید ایران معتقد است که با به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، ضرورتی به تمدید توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره دوربین‌های نظارت بر فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای ایران ضرورتی ندارد.

به گفته این منبع دولت جدید ایران روند کنونی مذاکرات را در راستای تأمین منافع ایران نمی‌داند و معتقد به ضرورت تغییر روند مذاکرات به نحوی است که منافع ایران تأمین شود و به تعبیر این مقام «ایران از یک سوراخ دو بار گزیده نشود».

این مقام ایرانی همچنین تأکید کرده که مذاکرات وین تا اطلاع ثانوی و تا تشکیل دولت جدید ایران بعد از ۳ اوت آینده و تشکیل تیم مذاکره‌کننده جدید براساس روند تازه‌ای از مذاکرات به تعویق می‌افتد.

به گفته این مقام ایرانی «هیئت مذاکره‌کننده جدید از آنچه تاکنون در مذاکرات وین به دست آمده استفاده خواهد کرد اما با نگاهی منسجم با سیاست‌های دولت جدید ایران».

دکمه بازگشت به بالا