جهان

رهبران فرانسه، آلمان و چین برای تقویت روحیه مذاکره‌کنندگان در وین گفتگو کردند

روز دوشنبه ۱۴ تیر ماه، روسای جمهوری فرانسه و چین همراه با صدراعظم آلمان در جریان یک گفت‌وگوی سه جانبه بر لزوم سرعت بخشیدن و پیشبرد مذاکرات وین به منظور دستیابی به توافقی در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» تاکید کردند.

در این مورد یک مقام ارشد فرانسوی گفته است: امانوئل مکرون، آنگلا مرکل و شی‌ جین پینگ در این کنفرانس ویدئویی اتفاق نظر داشتند که هنوز دریچه‌ای از فرصت برای احیای برجام گشوده است.

به گزارش سایت انتخاب، روسای جمهوری فرانسه و چین همراه با صدراعظم آلمان دیروز در جریان یک گفت‌وگوی سه جانبه بر لزوم سرعت بخشیدن و پیشبرد مذاکرات وین به منظور دستیابی به توافق در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» تاکید کردند.

این مقام کاخ الیزه افزود، سران سه کشور در دیدار مجازی خود تاکید کردند که باید از فرصت کنونی برای احیای برجام بهره برد تا از تهدیدهای بیشتر برای ثبات منطقه جلوگیری کرد.

به گفته این مقام نهاد ریاست‌جمهوری فرانسه، هدف سران از این پیام، تقویت روحیه مذاکره‌کنندگان در وین، پس از ماه‌ها مذاکرات است.

رایزنی مجازی رهبران سه کشور در ارتباط با ایران یک‌ساعت طول کشیده است.

حمایت رهبران فرانسه، آلمان و چین از دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین در حالی است که هنوز تاریخ مشخصی برای دور هفتم این گفت‌وگوها تعیین نشده است هر چند که بعید نیست این هفته آغاز شود.

روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا از اوایل بهار تلاش کرده‌اند تا موانع بازگشت دولت آمریکا به برجام را بردارند اما هنوز چشم‌انداز روشنی برای آینده این مذاکرات متصور نیست.

دکمه بازگشت به بالا