ایران

ادامه اعتراض به قطع مکرر برق در شهرهای ایران؛ معترضان شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند

در پی قطع شدن مکرر برق در مناطق مختلف ایران، که زندگی مردم را به رغم گرمای شدید دچار مشکل کرده است، اهالی بعضی از شهرها دوشنبه شب با تجمع در برابر ادارات برق و سر دادن شعارهایی ساختارشکنانه اعتراضشان را ابراز داشتند.

طبق تصاویر منتشر شده، در شهر ری معترضان در برابر اداره برق تجمع کردند و شعار ”وزیر بی کفایت، استعفا، استعفا” سر می دهند.

همچنین در شیراز شعارها تندتر بوده و مردم شعار “مرگ بر خامنه‌ای را فریاد می زنند”.

همین اتفاق شامگاه یکشنبه در تهران رخ داد و تصاویری از اعتراضات ساکنان پایتخت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد معترضان از پنجره‌های خود در خاموشی، علیه خامنه‌ای شعار می‌دهند.

در طول روز دوشنبه خبرگزاری‌های داخل ایران گزارش‌هایی از تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات برق شهرهای کردکوی، بندر گز، بندر ترکمن و آق‌قلا منتشر کردند که نشان از گستردگی اعتراضات به‌ویژه در شهرهای شمالی کشور دارد.

تصاویر دیگری هم در شبکه های اجتماعی متشر شده که تجمعات مشابه در چند شهر از جمله آمل و بابلسر را نشان می دهد.

با این حال دادستان عمومی و انقلاب تهران از ورود قوه قضاییه به ماجرای قطعی مکرر برق خبر داد و گفت که دستور داده شده که موضوع از طریق مسئولین مربوطه در حوزه برق پیگیری شود.

حسن روحانی نیز در توجیه ضعف‌های دولت گفته من در اروپا دیده‌ام که کل برق یک کشور یهو ۲۴ ساعت قطع می شود.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش‌های منتشر شد در شبکه‌های اجتماعی، همزمان با انتشار تصاویر اعتراضات به قطعی برق، اینترنت برخی نقاط ایران با اختلال روبرو شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند‌ حتی پس از وصل شدن برق، اینترنتشان همچنان ضعیف است.

این در حالی است که گرمای هوا، قطع شدن آب در ساختمان‌های بلند که ناشی از خاموش شدن پمپ‌هاست، خراب شدن محتویات یخچال و فریزرها و سوختن وسایل خانگی، اختلال در شبکه موبایل و اینترنت، از جمله مشکلات پیش آمده برای شهروندان ایرانی عنوان شده است.

دکمه بازگشت به بالا