خاورمیانه

۹۱ درصد از کودکان غزه پس از حمله اسرائیل دچار آسیب روحی-روانی شدند

سازمان دیده بان حقوق بشر یورومدیترانه اعلام کرد ۹۱ درصد از کودکان نوار غزه پس از حملات اخیر اسرائیل، از ضربه روحی و آسیب های روانی رنج می برند.

در این گزارش تحت عنوان “در جنگ دیگری بزرگ شدم، آمده است که از هر ۱۰ کودک غزه ای، ۹ کودک از یکی از انواع آسیب های روحی روانی مرتبط با حمله اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه رنج می برند.

این سازمان توضیح داد که اسرائیل طی حملاتش به نوار غزه از ۱۰ الی ۲۱ مه، به مناطق مسکونی پرجمعیت با اکثریت ۷۵ درصدی کودکان و زنان حمله کرد.

در ادامه گزارش این سازمان آمده است که طی این جنگ، ۶۶ کودک زیر بمباران اسرائیل جان باختند و دست کم ۴۷۰ کودک مجروح شدند که برخی از آنها مجروحیت منجر به معلولیت دائمی یا بلند مدت است.

سازمان دیده بان حقوق بشر یورومدیترانه گفته که ۲۴۱ کودک یکی از والدین یا هردو را از دست دادند، ۵ هزار و ۴۰۰ کودک منازلشان ویران شد یا به شدت خسارت دید و منزل ۴۲ هزار کودک نیز خسارت جزئی دید.

این سازمان افزود: نزدیک به ۷۲ هزار کودک آواره شده و به مدارس وابسته به آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی یا منازل نزدیکانشان پناه بردند و بیش از ۴ هزار کودک نیز تا روز گذشته آواره بودند.

دکمه بازگشت به بالا