ایران

ایران در میان ۷ کشور جهان با بیشترین میزان استخراج رمزارز

محمد خدادادی بهلولی٬ مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر اعلام کرد که به دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می‌گیرد.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر افزود: «در حال حاضر چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران هفت کشوری هستند که بیشترین میزان استخراج رمز ارز در آنها صورت می‌گیرد.»

بر اساس یک پژوهش، حکومت ایران با سرمایه‌گذاری کلان بر تجارت «بیت‌کوین» یا «رمز-ارز»، سالانه صدها میلیون دلار سود به دست می‌آورد که از آن برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و خرید اقلام ممنوعه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پژوهشی تازه در موسسه رمز-ارزسنجِ «الیپتیک»، نشان می‌دهد که حدود ۴.۵٪ از کل رمز-ارز جهان در ایران استخراج می‌شود. بر اساس آمار ارائه شده توسط این موسسه، در حال حاضر سقف معاملات روزانه رمز-ارز در ایران بیش از ۲۰ میلیون دلار است، که درآمد تولیدشده در ایران از محل تجارت رمز-ارز را بالغ بر یک میلیارد دلار در سال می‌کند.

موسسه تحلیلی «الیپتیک» هشدار داده است که شرکت‌های تجاری و مالی به خصوص در آمریکا که از بیت کوین و سایر رمزارزها استفاده می‌کنند باید هوشیار باشند چون در صورت استفاده از رمزارزهایی که در ایران استخراج شده ممکن است بر اساس تحریم‌های آمریکا مجازات شوند.

دکمه بازگشت به بالا