ایران

تجمع اعتراضی پزشکان و دانشجویان پزشکی در ایران

امروز سه‌شنبه ۸ تیرماه پزشکان و دانشجویان پزشکی، در اعتراض به ضایع شدن حقوق جامعه پزشکی، بی‌توجهی به سلامت مردم، گسترش فساد در بخش مرتبط با سلامت و تخلفات گسترده وزارت بهداشت در شهرها مختلف کشور از جمله تهران، همدان، کرمانشاه، اصفهان، سنندج، شیراز، یاسوج و لرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پشتر جمعی از پزشکان در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به بی‌توجهی به حقوق جامعه پزشکی، در سراسر کشور تجمع خواهند کرد.

در بیانیه اعتراضی جمعی از پزشکان آمده بود که ما امتحان خود را پس داده‌ایم، چه در زمان جنگ چه در زمان کرونا، تمام راه‌های اعتراضی از قبیل نامه‌نگاری و جمع‌آوری امضا را انجام داده و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان رسانده‌ایم؛ اما منفعت شخصی و فساد در لایه‌های مختلف مرتبط با سلامت مانع از برقراری عدالت شده است

آنها در این بیانیه تاکید کرده‌اند که ما بسیاری از همکارانمان را در جاده‌های خدمت از دست دادیم. بسیاری از آن‌ها را در مبارزه با بیماری از دست دادیم اما مسئولان مربوطه حتی یک دلجویی از خانواده‌های آن‌ها نکردند. بسیاری از پزشکان ترک طبابت کرده، بسیاری از کشور خارج شدند اما باز هم مسئولین سلامت مردم برایشان اهمیت نداشت.

دکمه بازگشت به بالا