جهان

یک پایگاه آمریکا در سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفت

رسانه ها به نقل از منابع سوری از حمله راکتی به یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که «شبه‌نظامیان نزدیک به ایران» شامگاه دوشنبه یک پایگاه آمریکایی در شرق سوریه را هدف قرار دادند. این حمله یک روز پس از حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع گروه‌های شیعی در مرز عراق و سوریه رخ داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه شب به نقل از منابع محلی گزارش داد: یک پایگاه نیروهای نظامی آمریکایی واقع در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور هدف راکت قرار گرفته است.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از منابع محلی سوری اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی در دیرالزور با چند فروند راکت به این حمله پاسخ داده اند.

حمه راکتی به پایگاه ائتلاف آمریکایی در دیر الزور سوریه در حالی اتفاق می افتد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جریان دیدار از رم گفت که حملات شبانه آمریکا علیه شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق و سوریه، یک پیام «محکم» برای جلوگیری از هرگونه حمله به منافع آمریکایی‌ها داشت.

حملات دو شب پیش آمریکا به نیروهای نیابتی ایران در مرز عراق و سوریه دومین عملیات نظامی آمریکا علیه شبه‌نظامیان نزدیک به تهران در سوریه پس از به قدرت رسیدن جو بایدن در ژانویه گذشته محسوب می‌شود. در نخستین حمله در ماه فوریه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا