ایران

واعظی تصمیم دولت برای گران کردن شیر را تکذیب کرد

رئیس دفتر حسن روحانی روز چهارشنبه تصمیم به گران کردن قیمت شیر را تکذیب کرد و گفت: هر کس شیر را گران بفروشد تخلف کرده و با کسانی که گران‌فروشی کنند برخورد می‌شود.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در تهران گفت که موضوع گران شدن شیر در ستاد تنظیم بازار مطرح شده، اما هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده و کسانی که این خبر را اعلام کرده‌اند تخلف کرده‌اند.

روز چهارشنبه رئیس انجمن صنفی گاوداران اعلام کرده بود که افزایش قیمت شیر مصوب شده و ابلاغ می‌شود اگر این اتفاق نیفتد صنعت دامداری نابود می‌شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی هم از افزایش «۷۰ درصدی» قیمت فرآورده‌های لبنی از هفته آینده با توجه به افزایش قیمت شیر خبر داده و گفته بود که «هیچ‌گاه شیر با قیمت مصوب به دست کارخانه‌های لبنی نرسیده» و «هم اکنون که قیمت مصوب آن ۴۵۰۰ تومان است، به قیمتی بیش از ۵ هزار تومان مبادله می‌شود.»

سخنگوی انجمن لبنی به صراحت گفته بود: «نظارت ارگان‌های نظارتی، سختگیرانه بر کارخانه‌های لبنی اعمال می‌شود، اما سایر قیمت‌های مصوب در زنجیره مانند قیمت شیر خام تحت هیچ نظارتی قرار ندارد.»

در دو سال اخیر قیمت مواد غذایی در ایران به شدت افزایش پیدا کرده و گزارش‌های متعددی از حذف گوشت و کاهش مصرف برنج و مواد لبنی در سفره شمار قابل توجهی از مردم ایران منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا