حقوق بشر

ضرب و شتم دوتن از امضا کنندگان درخواست استعفای خامنه‌ای

محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی، از امضاکنندگان بیانیه چهارده فعال مدنی و سیاسی برای درخواست استعفای خامنه‌ای، در زندان وکیل‌آباد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

پایگاه خبری هرانا از قول جواد لعل محمدی، فعال مدنی، گزارش داد که محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی، طی روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد از سوی مسئول بند زندان وکیل‌آباد مشهد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

این پایگاه خبری افزود که «علی تیماجی مسئول بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد، یک روز پس از ضرب و شتم کمال جعفری یزدی و هنگامی که او و محمدحسین سپهری در هواخوری زندان بودند ابتدا لوازم شخصی این دو زندانی سیاسی را از بند خارج کرده و در پاسخ به اعتراض محمدحسین سپهری ضمن به‌کار بردن الفاظ رکیک و توهین‌آمیز، او را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به شکستن دندان سپهری شده است.»

محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی دو نفر از چهارده فعال مدنی و سیاسی هستند که در خرداد سال۹۸ با انتشار بیانیه‌ای خواهان استعفای علی خامنه‌ای برای گذار مسالمت‌آمیز از جمهوری اسلامی شدند.

قریب به اتفاق امضاکنندگان این بیانیه ماه‌ها بازداشت شدند و شماری از آنها از جمله محمدحسین سپهری، کمال جعفری یزدی، هاشم خواستار و محمد نوری‌زاد با احکام سنگین حبس مواجه شدند و هم‌اکنون در زندان وکیل‌آباد مشهد و اوین تهران در حال سپری احکام صادره از سوی دادگاه‌ انقلاب مشهد و تهران هستند.

دکمه بازگشت به بالا