ایران

محمود احمدی‌نژاد: بالاترین مسئول مقابله با جاسوسان اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود

محمود احمدی‌نژاد از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اشراف اطلاعاتی و نفوذ اسرائیل در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سطوح بالای دولت، گفت به همین دلیل است که اسرائیل در ایران عملیات سنگین انجام می‌دهد، مهم‌ترین اسناد هسته‌ای و فضایی را از مراکز حساس می‌رباید و بالاترین مسئول مقابله با جاسوسی اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس از کار درآمده است.

سخنان احمدی‌نژاد پس از آن منتشر شد که یوسی کوهن، رییس پیشین موساد، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای، به شرح جزئیاتی درباره اشراف اطلاعاتی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

رییس پیشین موساد گفت این سازمان اطلاعات و عملیات ویژه سال‌ها فخری‌زاده را زیر نظر داشت و قبل از کشته‌ شدن او در آذر ۱۳۹۹، از نظر فیزیکی به فخری‌زاده نزدیک بود.

کوهن با اشاره به عملیات موساد در ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ و سرقت انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران از انباری در حومه تهران، گفت در این عملیات که باید حداکثر در هفت ساعت تمام می‌شد، ۲۰ مامور موساد در صحنه عملیات حضور داشتند که هیچ‌کدام اسرائیلی نبودند و اکنون نیز همه این ماموران زنده‌اند و برخی از آن‌ها از ایران خارج شده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد نیز در یک مصاحبه ویدیویی که روز جمعه منتشر شد، با ذکر جزئیاتی از آنچه «عملیات سنگین اسرائیل» در داخل ایران خواند، به وجود یک «باند امنیتی در سطوح بالای جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: «این باند فاسد امنیتی باید نقش خودش را در ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجارهای [سایت غنی‌سازی] نطنز تشریح کند. در تورقوزآباد و در سازمان فضایی، اسناد بسیار مهمی سرقت کردند، این‌ها شوخی نیست، این اسناد امنیت کشور است، این‌ها آمدند و بردند.»

رییس‌جمهوری سابق جمهوری اسلامی با تاکید بر این‌که «این باند امنیتی باید توضیح دهد»، اضافه کرد: «این خبر را از مردم مخفی کردند و بعد وقتی اسناد[هسته‌ای] به دست دشمن رسید و افشا شد، تازه ما فهمیدیم. اسناد سازمان فضایی در گاو صندوق دفتر رییس این سازمان بود، سقف را باز کردند، آمدند داخل و گاو صندوق را باز کردند و اسناد را بردند.»

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که آیا در پرونده‌های سرقت اسناد هسته‌ای، ربایش اسناد فضایی، کشته شدن دانشمندان هسته‌ای و دو انفجار بزرگ در سایت غنی‌سازی، کسی پاسخگو بوده است، گفت: «اصلا هیچ‌کس پیگیری نمی‌کند و نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی که باید از قبل وقوع، جلوی این موارد را بگیرند، بعد از آن می‌روند جلوی دوربین و می‌گویند خیلی زود کشف کردیم، یک اسم مجعول یا مجهول اعلام می‌کنند و می‌گویند کشتیم یا از کشور خارج شد و پرونده را می‌بندند.»

دکمه بازگشت به بالا