ایران

فرماندار ماهشهر: دلیل اخراج ۲۵۰ کارگر کارخانه لوله‌سازی ماهشهر کاهش فروش است

فرماندار ماهشهر درباره اخراج ۲۵۰ کارگر کارخانه لوله‌سازی، گفت که مدیران کارخانه دلیل این کار را کاهش فروش عنوان کرده‌اند.

فریدون بندری در یک برنامه شبکه استانی خوزستان درباره اخراج ۲۵۰ کارگر کارخانه لوله‌سازی ماهشهر و درحالی که «اخراج کارگران» را «تعدیل» خواند، گفت که «تعدیل نیرو به علت عدم فروش محصولات باید با ملاحظه» انجام شود.

درحالی که طی هفته‌های گذشته چندبار کارگران اخراج شده از کارخانه لوله‌سازی در اعتراض به اخراج خود تجمع کرده‌اند، فرماندار ماهشهر طی سخنانی در شبکه تلویزیونی استان خوزستان گفت که «تعدیل نیرو باید با ملاحظه» انجام شود.

فرماندار ماهشهر گفت که کارخانه لوله‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی واقع است. از اوایل این ماه اعلام شد که محصولات تولیدی این کارخانه خریدار ندارند و ممکن است به علت عدم فروش، تعدیل نیرو انجام شود.

بندری افزود که  کارخانه لوله‌سازی پیش از این هم مشکلات زیادی داشت و نیز مشکلی در خصوص کارت بازرگانی و موارد دیگر داشته است و به تازگی نیز مساله عدم فروش محصولات را مطرح کرده‌اند.

طی چند سال اخیر، مشکلات کارگری در ایران به نقطه اوج خود رسیده و بارها کارگران با مطالباتی چون پرداخت حقوق موقه، امنیت شغلی، ایمنی فضای کار و افزایش دستمزد به خیابانها آمده اند و در مقابل مجلس و قوه قضائیه تجمع کرده اند.

تجمعاتی که در اکثر مواقع با سرکوب و بازداشت فعالان کارگری مواجه شده است.

دکمه بازگشت به بالا