ایران

بحران سوخت لبنان؛ از پیشنهاد سفر حسن نصرالله به ایران تا افزایش صادرات نفت خام از عراق به این کشور

حسن نصرالله رهبر گروه حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه، ۱۸ خرداد، در گفت‌وگو با تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله، گفت که می‌تواند به ایران رفته و با مقامات تهران برای واردات سوخت مذاکره کند تا مشکل سوخت در لبنان را حل کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان از دولت خواسته، «تصمیم جسورانه‌ای» بگیرد و «بی‌توجه به تحریم‌های آمریکا اقدام به واردات سوخت از ایران کند».

او پیشتر نیز گفته بود، تا زمانی که ایران پول دارد، ما هم پول داریم و تمام منابع مالی حزب‌الله مانند موشک‌هایش از ایران تامین می‌شود.

لبنان طی سال‌های گذشته با بحران مالی روزافزون و اخیرا با بحران سوخت مواجه بوده است.

دولت لبنان به خاطر تحریم‌های آمریکا و بیم از دست دادن متحدان عرب و اروپایی خود، از درخواست کمک از جمهوری اسلامی برای تحویل سوخت سر باز زده است.

از سویی دولت عراق به تازگی با افزایش کمک‌های خود به لبنان با افزایش ارسال نفت خام به این کشور از ۵۰۰ هزار تُن به یک میلیون تُن موافقت کرد.

به گزارش «المیادین»، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق طی اظهاراتی از مشاهده فیلم‌های صف‌های طولانی مردم دربرابر پمپ‌ بنزین‌ها ابراز نارضایتی و تأکید کرد که این وضعیت شایسته مردم لبنان نیست و عراق آماده کمک به آنهاست.

گفتنی است پیشنهاد حسن نصرالله برای دریافت کمک و به‌ویژه سوخت از جمهوری اسلامی در حالی است که ایران خود طی سال‌های گذشته با بحران مالی و کسری چشمگیر بودجه، بیکاری، فقر و تورم افسارگسیخته مواجه بوده است.

دکمه بازگشت به بالا