اهل سنت

حمایت تلویحی مولانا کوهی از تحریم انتخابات/ علمای بلوچستان خواستار آزادی کامل وی شود

مولانا فضل الرحمن کوهی پس از مرخصی ۱۸روزه در جمع استقبال کنندگان گفت: در فضای مجازی مشهور شده بنده آزاد شدم، این حرف صحت ندارد من هجده روز در مرخصی هستم و هنوز حکم آزادیم صادر نشده و دوباره به زندان برمی‌گردم.
مدیر انوارالحرمین پشامگ با تشکر از اقشار مختلف؛ علما، فرهنگیان، شعراء، ادباء و عموم مردم که برای آزادی وی تلاش کرده و پیگیر پرونده او بوده‌اند افزود: “من اگر شرط و شروط مسئولین زندان را قبول می‌کردم ۶ ماه پیش آزاد شده بودم اما من هیچ شرطی را نپذیرفته‌ام”
مولانا فضل الرحمن کوهی در مورد انتخابات پیش رو با تایید دیدگاه مولانا عبدالحمید که پیش از این از ناامیدی اهل سنت از نظام سخن گفته بود افزود: “نظر ما در مورد انتخابات پیش رو جلوتر از نظر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید نیست و ما تابع نظر وی هستیم”
این روحانی برجسته اهل سنت که پس از ۱۸ ماه زندان با قرار وثیقه ۲میلیاد تومانی به مرخصی آمده از همه جوانان و علمایی که بخاطر دفاع از وی بازداشت شده‌اند تشکر کرد و گفت:” من به همه این عزیزان و خانواده آنها مدیون هستم”.
طبق گزارش های رسیده به کلمه، مولانا محمد عثمان امام جمعه خاش، مولانا فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک، مولوی عبدالعزیز امام جمعه بافُتان راسک و مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ با تاکید بر بیگناهی مولانا فضل‌الرحمن کوهی خواهان آزادی کامل و دون قید و شرط مولانا فضل‌الرحمن کوهی شدند.
مولانا فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ، آذر ماه سال ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت و پس از یک سال بلاتکلیفی، به تحمل ۶ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.
مسئولین دادگاه ویژه روحانیت پس از ۱۸ ماه بازداشت روز پنج شنبه ۱۳ خرداد در آستانه انتخابات با تامین وثیقه دو میلیارد تومانی به وی مرخصی ۱۸ روزه دادند.

دکمه بازگشت به بالا