ایران

رئیس بیمارستان تجریش: کمبود دارو در مراکز درمانی چالش جدی برای درمان بیماران است

رئیس بیمارستان شهدای تجریش در تهران گفت: وجود مشکل افزایش قیمت داروها و سهمیه بندی که برای بیمارستان‌ها وجود دارد، مراکز درمانی را با یک چالش جدی در امر خدمت رسانی به بیمار مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا، رضا جلیلی خشنود، رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به خطر عدم مراجعه‌ی بیماران زمینه‌ای به مراکز درمان در دوران کرونا بیان کرد: ما در بیمارستان از روز اول شیوع بیماری، ورودی بیماران کرونایی را از غیر کرونایی کاملا جدا کردیم تا خطر ابتلا کاهش پیدا کند.

وی در مورد افزایش قیمت داروها و فشار اقتصادی بر خانواده بیماران، افزود: اکثر داروها و مواد اولیه آنها وارداتی است که وابستگی شدید به ارز دارد و چون باید چرخه‌ی صنعت دارو بچرخد، قیمت‌ها با نوسانات ارز تغییر می‌کند و با توجه به افزایش قیمت‌هایی که برای داروها اتفاق افتاده، بیماران با مشکلات مالی مواجه شدند.

خشنود ادامه داد: خیلی از اقلام دارویی الان سهمیه بندی شده، از یک سرم ساده تا آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ساده برای مراکز درمانی سهمیه بندی شدند و با توجه به شلوغی مراکز درمانی در حال حاضر آنتی بیوتیک‌ها و بعضی داروهای روزمره و سرم‌ها از مواردی هستند که مراکز درمان با کمبود قطعی آن مواجه است.

دکمه بازگشت به بالا