ایران

عراقچی: درباره‌ مذاکرات وین باید به جمع‌بندی داخلی بین خودمان برسیم

عباس عراقچی، رئیس تیم مذاکره کننده ایران پس از پایان پنجمین دور مذاکرات وین، گفت که در این مذاکرات راه‌حل‌هایی برای هر مشکلی پیدا شده و مانده است که ما بتوانیم به یک جمع بندی داخلی بین خودمان برسیم.

عراقچی با اشاره به توقف یک هفته‌ای مذاکرات، افزود که به نقطه‌ای رسیدیم که همه هیات‌ها احساس کردند یک بار دیگر باید به مشورت‌های بیشتر در پایتخت‌هایشان بپردازند.

او افزود که خیلی از هیات‌ها امید داشتند که این دور آخر مذاکرات باشد اما همانطور که قبلا گفته‌ بودم، حدس می‌زدم که ما هنوز با نقطه‌ای که یک توافق را جمع بندی کنیم، فاصله‌ داریم و البته دور هم نیستیم.

رییس هیات مذاکره کننده ایران با بیان اینکه دور آینده مذاکرات می تواند دور پایانی باشد،  تاکید کرد که اعضای برجام و آمریکایی‌ها باید تصمیمات سخت خودشان را بگیرند.

او گفت که در حقیقت این دور از مذاکرات، متوقف نشده، بلکه چند روزی حالت تنفس خواهد داشت تا بشود به جمع‌بندی‌های بهتری درباره مسائلی که هنوز مورد اختلاف است و راه‌حل‌هایی که پیشنهاد شده، بپردازیم.

عراقچی گفت که مهم این است که تنظیمات اجرایی بازگشت آمریکا به برجام و انجام تعهداتش و نحوه راستی‌آزمایی و بعد از آن بازگشت ایران به تعهداتش در برجام،  بتواند به شکلی که مورد توافق دو طرف باشد و تامین کننده منافع ما باشد، صورت بگیرد و انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا