ایران

گزارش‌های ضد و نقیض از آتش‌سوزی پالایشگاه تهران

در حالی که خبرگزاری‌های داخلی ایران از شعله‌ور شدن دوباره آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران و انفجار یکی از مخازن بزرگ این پالایشگاه خبر می‌دهند، روابط عمومی این پالایشگاه، انفجار را تکذیب می‌کند.

رسانه‌ها در ایران شامگاه چهارشنبه، ۱۲ خرداد، از آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه تندگویان تهران، واقع در شهرری، و مشاهده ستونی از دود غلیظ ناشی از آن در آسمان جنوب تهران خبر دادند.

خبرگزاری مهر بامداد پنج‌شنبه از وقوع انفجار در یکی از مخزن‌های بزرگ این پالایشگاه به خاطر استمرار آتش‌سوزی خبر داد و نوشت که با وجود گذشت ساعات زیادی آتش گسترده‌تر شده و فعالیت آتش‌نشانان همچنان ادامه دارد و کار اطفا برای آنان سنگین‌تر شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت که «پس از ۱۳ ساعت عملیات اطفاء حریق در پالایشگاه تهران، نبرد آتش‌نشانان با آتش همچنان ادامه دارد و دود غلیظ از سراسر تهران به چشم می‌خورد. با وجود اینکه در ساعات ابتدایی صبح، شعله‌ها فروکش کرده بودند، حوالی ساعت ۸ صبح آتش پالایشگاه تهران دوباره شعله‌ور شد.»

مقام‌های نظام ایران معمولا گزارش دقیق و شفافی از علت بروز این حوادث در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند و ابعاد این حوادث را کوچک نشان داده و یا به «دشمنان» نسبت می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا