ایران

هشدار داوری به احمدی‌نژاد: پرونده دکتر سامی را بازخوانی می‌کنم

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق ایران، وی را تهدید کرد که اگر به اعتراضاتش ادامه دهد پرونده قتل دکتر سامی را که اطلاعات آن به تازگی به دستش رسیده بازخوانی خواهد کرد.

مقامات امنیتی نظام پیش از این همواره قتل کاظم سامی را غیرسیاسی جلوه داده‌اند.

عبدالرضا داوری با انتشار پیامی در توییتر با هشتگ «هشدار» نوشت: اگر محمود احمدی نژاد و فرقه اش به بازتولید رفتارهای رجوی و منافقین در صحنه انتخابات ادامه دهند، پرونده قتل و ترور مرحوم دکتر کاظم سامی در آذر ۱۳۶۷ را بازخوانی خواهم کرد.

کاظم سامی کرمانی اولین وزیر بهداشت پس از انقلاب بهمن ۵۷ و رهبر جنبش انقلابی مردم ایران (جاما) بود. او در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رتبه ششم را به دست آورد.

سیدعلی‌ اکبر محتشمی‌پور، وزیر کشور وقت نظام ایران سه هفته پس از قتل کاظم سامی اعلام کرد محمود جلیلیان قاتل او در حمامی در اهواز خودکشی کرده‌ است.

پیش از این مهدی خزعلی، فاش کرده بود که قاتل دکتر کاظم سامی از محمود احمدی‌نژاد و حسین شریعتمداری برای انجام این قتل پول و دستور گرفته بوده است. به گفته خزعلی در آن زمان دکتر سامی که از اعدام‌های زندانیان سیاسی در سال ۶۷ ناراضی و نگران بود، در مکاتباتی با خمینی خواهان توقف اعدام‌ها شده بود.

دکمه بازگشت به بالا