اهل سنت

بیانیه جبهه اهل سنت ایران در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایران

جبهه اهل سنت ایران با انتشار بیانیه‌ای از عموم ملت ایران بویژه اهل سنت خواست که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کنند

در این بیانیه عنوان شده که انتخابات به معنای حقیقی آن در سایه رژیم کنونی هرگز وجود نداشته است و انتصابات به جای انتخابات همیشه بر ملت تحمیل شده است.

این بیانیه همچنین با اشاره به قانون تبعیض‌آمیز نظام در محروم کردن اهل سنت از حق ریاست جمهوری اعلام کرده که شرکت در انتخابات نوعی همراهی با رژیم و مشارکت در ستم‌هایی است که از طرف آخوندها بر ملت ایران عموماً و جامعه اهل سنت خصوصاً وارد می‌شود و فرد مسلمان باید بداند که در روز قیامت در قبال رای دادن خود مسئول است.

جبهه اهل سنت ایران در پایان این بیانیه می‌گوید: ضمن تحریم نمایش انتخابات، از تمام هموطنان، خصوصا جامعه اهل سنت، تقاضا دارد که با عدم مشارکت در این (انتخابات) و ماندن در خانه‌های خود در این روز، روز (انتخابات) سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری را به رفراندوم نه به جمهوری ولایت فقیه تبدیل کنند.

از سویی دیگر سه تشکل سیاسی خارج از کشور شامل اتحاد جمهوری‌خواهان ایران، حزب چپ ایران (فدائیان خلق) و همبستگی جمهوری‌خواهان ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را تحریم کردند.

نهضت آزادی هم اعلام کرده که در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت نمی‌کند.

دعوت به تحریم «فعال و هدفمند» انتخابات در این دوره به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است.

در طول ماه‌های گذشته برخی از نهادها و چهره‌های مخالف و منتقد نظام ایران در داخل و خارج ایران در بیانیه‌های مختلف بر تحریم انتخابات تاکید کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا