ایران

آغاز تحقیق درباره علت آتش‌سوزی ناو خارک

تحقیق درباره دلیل آتش‌سوزی و غرق شدن ناو خارک، یکی از بزرگترین شناورهای نظامی ایران، با سفر فرمانده نیروی دریایی به جاسک آغاز شده است.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه فرماندهان ارشد این نیرو برای بررسی دلیل آتش‌سوزی شامگاه سه‌شنبه یازدهم خرداد ماه در این شناور ۳۳ هزار تنی که منجر به غرق آن شد از روز چهارشنبه به منطقه دوم نیروی دریایی جاسک سفر کرده‌اند.

 همزمان یک روز بعد از غرق شدن ناو خارک، بهزاد جهانیان، مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، شمار مجروحان آتش‌سوزیدر این ناو را ۲۰ نفر اعلام کرد.

جهانیان گفت که مصدومان در بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس مداوا شدند و دو نفر از آن‌ها که گاز بیشتری استشمام کرده بودند به بیمارستان محمدی این شهر منتقل شده‌اند.

ناو خارک در زمان وقوع حادثه ۴۰۰ نفر پرسنل شامل نیروهای آموزشی و خدمه داشت که به گفته مقام‌های نیروی دریایی همه آن‌ها نجات یافتند اما این ناو ۲۰۷ متری بعد از چند ساعت آتش‌سوزی غرق شد.

مقام‌های نیروی دریایی یک سال قبل اعلام کرده بودند که نتایج تحقیق درباره هدف قرار گرفتن ناوچه کنارک را نیز اعلام خواهند کرد اما این گزارش منتشر نشد.

ناوچه کنارک یک سال قبل از غرق شدن ناو خارک در اثر با آنچه «شلیک اشتباهی موشک از ناو جماران» عنوان شد، هدف قرار گرفته شد و ۱۹ تن از پرسنل آن کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا