جهان

دعوت مصر از سران تمامی گروه های فلسطینی برای برگزاری نشستی مشترک در قاهره

مصر از سران گروه‌های فلسطینی برای شرکت در نشستی در قاهره با هدف توافق بر سر دیدگاه یکپارچه ملی و پایان دادن به اختلافات دعوت کرد.

به گزارش «القدس العربی»، از دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی برای شرکت در این نشست که تحت اشراف «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است و هفته آینده در قاهره برگزار می‌شود دعوت شده است.

پایان دادن به اختلافات میان فلسطینیان و اتحاد آنان و طراحی نقشه راه برای مرحله آینده، اهداف اصلی این نشست اعلام شده است.

«دیاب اللوح»، سفیر فلسطین در قاهره، اعلام کرد که مصر نشست‌های سران فلسطینی را ازسر خواهد گرفت و این نشست‌ها تا رسیدن به اهداف لازم ادامه خواهد یافت.

او گفت که نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی به ‌صورت ویدئوکنفرانس برای انجام همه کارهای لازم جهت پایان دادن به اختلافات و دودستگی‌ در میان فلسطینیان برگزار خواهد شد.

وی افزود که رئیس جمهور مصر با جدیت پیگیر پایان دادن فوری به اختلافات فلسطینیان نه فقط میان فتح و حماس که میان همه گروه‌ها و اعلام آشتی عمومی با هدف پیشبرد منافع عمومی فلسطینیان است.

با اجرای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در ۲۱ مه گذشته که با وساطت مصر به دست آمد، قاهره بر تلاش‌های دیپلماتیک خود جهت تحقق آتش‌بس دائم و بازسازی غزه و نیز آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان فلسطینیان و اسرائیل افزوده است.

در همین راستا «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات مصر روز دوشنبه به سرزمین‌های فلسطینی سفر و با مقامات فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه دیدار کرد.

از سوی دیگر، قاهره نیز برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته میزبان «گبی اشکنازی»، وزیر خارجه اسرائیل، بود.

دکمه بازگشت به بالا