اهل سنت

تهدید رهبران و فعالان اهل سنت ایران برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات

طبق گزارش‌های رسیده به تلوزیون کلمه از استان های فارس، خراسان رضوی و تهران در هفته اخیر، اداره اطلاعات در این استان ها، با توسل به روش‌های بى سابقه اى، علما، نماينده هاى فعلى و سابق مجلس، اساتيد دانشگاه‌ها و فعالان اهل سنت را وادار می‌سازد تا از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کنند.

به گفته خبرنگار ما، نهادهای اطلاعاتی، این افراد را با احضار، تماس تلفنى و یا تهديد مستقيم مورد هدف قرار داده‌است.

براساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی با مورد تهدید قرار دادن خانواده علما، نماينده هاى فعلى و سابق مجلس، اساتيد دانشگاه و فعالان اهل سنت، آنها را تهدید و ارعاب نموده‌اند.

به گفته یک منبع که نخواسته نامش فاش شود، تهدیدها ازین قرار اند، اگر در انتخابات شركت نكنید و مردم را تشويق به مشارکت ننمایید، ممكن است بصورت اتفاقی و کاملا صحنه‌سازی شده، برای خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان، مشکلی ایجاد شود. مثلا یک تصادف یا حمله یک فرد ناشناس.

گفتنی است، بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفت، از جمله نظر سنجی صدا و سیمای حکومت ایران، میزان مشارکت در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، با توجه به انباشت مطالبات معیشی، سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار پایین پیش‌بینی می شود. اهل سنت ایران که بزرگترین اقلیت مذهبی کشور را شکل می دهند، در این دوره، با توجه به خلف وعده‌های روسای جمهور پیشین، در اقدامی هماهنگ با اکثریت جامعه تصمیم گرفته اند تا در انتخابات شرکت نکنند، حتی مولانا عبدالحمید نیز در سخنانی تلویحی، به این امر صحه گذاشته است.

عدم مشارکت اهل سنت که بر اساس سرشماری‌های غیر رسمی ۳۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهد، می تواند خلا چشم گیری را در صف‌های رای دهندگان ایجاد کند.

دکمه بازگشت به بالا