جهان

رییس موساد در مراسم خداحافظی: ما به قلبِ قلب ایران نفوذ کرده‌ایم

یوسی کوهن، رییس موساد، در مراسم تودیع خود گفت دستگاه اطلاعاتی اسرائیل توانسته، به «قلبِ قلب» ایران نفوذ کرده و با افشای برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، اعتماد به نفس تهران را تضعیف کند.

رییس موساد روز دوشنبه در پایان دوره ریاست پنج ساله خود بر این سازمان گفت: «ما به قلبِ قلب دشمن خود، جمهوری اسلامی، نفوذ کرده‌ایم.»

او افزود: «ما به طور مدام اطلاعات آنها را جمع‌آوری و اسرارشان را برملا کرده‌ایم و غرور و اعتماد به نفس‌شان را تضعیف کردیم.»

رییس موساد با اشاره به اقدام سرویس‌های امنیتی اسرائیل در سرقت حجم انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران از انباری در نزدیکی تهران در سال ۲۰۱۸ گفت این عملیات «برنامه نظامی هسته‌ای ایران، حفظ قابلیت‌های هسته‌ای این کشور در عرصه نظامی و سایر تقلب‌ها و دروغ را برای همه جهان برملا کرد.»

مسئله نفوذ اسرائیل در ایران موضوعی است که حتی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق نیز بدان اذعان داشته. او در هرمزگان با اظهار این که حکومت و نهادهای امنیتی در جمهوری اسلامی تبدیل به مانعی در برابر مردم شده‌اند، گفته بود: «وقتی مفهوم، معكوس می‌شود، نهاد امنيتی به عامل كنترل مردم و نقطه مقابل مردم تبديل می‌شود. چگونه؟ عوامل بيگانه در دستگاه اطلاعاتی و امنيتی نفوذ می‌كنند و دستگاه امنيتی تهديدها را جابجا می‌كند.»

احمدی نژاد به تازگی نیز با کنایه به دستگاه‌های امنیتی اظهار داشته است: شما باید بروید دوربین‌ها را در نطنز کار بگذارید که نیایند آنجا را منفجر کنند و بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد کنند. دوربین‌ها را باید در تورقوزآباد نصب کنید که نیایند اسناد قطعی کشور را ببرند.

دکمه بازگشت به بالا