ایران

تکرار یک حادثه تلخ؛ نقص فنی هواپیمای نظامی ارتش اینبار در دزفول جان دو خلبان را گرفت

با تایید رسمی گزارش‌ها درباره سقوط یک فروند هواپیمای اف-۵ در دزفول،‌ پایگاه خبری عصر جنوب به نقل از یک منبع آگاه نوشت دلیل این حادثه «اجکت» شدن خلبان‌ها پیش از پرواز و به‌دلیل نقص فنی بوده است.

عصر جنوب روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه گزارش داد در اثر نقص فنی و وقوع این حادثه، دو خلبان ارتش به نام‌های «کیانوش بساطی»‌ و «حسین نامی» جان خود را از دست داده‌اند.

علی فرهمندپور، فرماندار دزفول، ضمن تایید این حادثه، به رسانه‌ها گفت: «ابعاد این حادثه توسط تیم ارزیابی که از تهران به دزفول آمده‌اند، در حال بررسی است.»

به گزارش عصر جنوب، اجکت شدن پیش از پرواز به‌علت نقص فنی و برخورد خلبانان به سقف آشیانه، دلیل جان باختن دو خلبان در این پایگاه نظامی بوده است.

پایگاه چهارم شکاری دزفول از پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که واحدی ضربتی و واکنش سریع برای واکنش به تهاجم‌های هوایی به شمار می‌رود.

این حادثه در حالی رخ داده است که پیش‌تر نیز حوادثی مشابه هم برای هواپیماهای نظامی و هم غیرنظامی، به جان باختن خلبان‌ها و همچنین سرنشینان هواپیماها منجر شده بود.

از موارد مشابه اخیر می‌توان به شهریورماه سال ۱۳۹۷ در همین پایگاه هوایی اشاره کرد که حین پرواز آموزشی، یکی از خلبانان که مربی بود به‌دلیل نقص فنی هواپیما کشته شد.

در تبریز نیز در دی‌ماه سال ۱۳۹۸، یک فروند هواپیمای میگ ۲۹ ارتش پس از پرواز از پایگاه دوم شکاری در دامنه‌های سبلان سقوط کرد و خلبان آن جان باخت.

در مردادماه همان سال در سمنان، یک هواپیمای آموزشی فوق‌سبک دچار حادثه شد،‌سقوط کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

دکمه بازگشت به بالا