ایران

مرگ روزانه ۱۳ ایرانی بر اثر مصرف مواد مخدر

رضا تویسرکان‌منش، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر دیروز دوشنبه ۱۰ خرداد در مراسم افتتاح کارخانه جدید تولید داروهای درمان اعتیاد با فن‌آوری نوین از افزایش اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها در کشور خبر داد.

او گفت حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر وجود دارد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستمر و تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند. در مجموع چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند.

به گفته این مقام ایرانی سالانه حدود چهار تا پنج هزار نفر در کشور به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی حدود ۱۲ تا ۱۳ نفر در هر شبانه‌روز بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند.

از سخنان این مقام ایرانی می‌توان این نتیجه را گرفت که اعتیاد اکنون به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی کشور تبدیل شده است.

برخی از کارشناسان علت گسترش اعتیاد در ایران را از جمله نبود آزادی‌های اجتماعی، فشارهای سیاسی، کمبود امکانات تفریحی و نیز مشکلات اقتصادی و نبود چشم‌انداز برای آینده عنوان می‌کنند.

پیش ازین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا از وجود ۲۰ هزار معتاد متجاهر تنها در تهران خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا