ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران: سهم ایران در تجارت جهانی از زمان انقلاب نصف شده و خجالت آور است

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، همراه با جمعی از فعالان اقتصادی با محسن رضایی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ملاقات کرده است.

آقای شاقعی از اینکه “در این دوره رویکرد همه کاندیداها، رویکرد اقتصادی است” ابراز خرسندی کرده اما هشدار داده است که در تبلیغات انتخاباتی دوره‌های سابق هم “شاهداین حرف‌ها بوده‌ایم.”

وی گفته است که سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی نسبت به ۴۰ سال قبل نصف شده و این وضعیت را “خجالت آور دانسته است.” آقای شافعی این وضعیت را هم به “وعده و وعیدها” نسبت داده است.”

رئیس اتاق بازرگانی یادآور شده است که مقامات دولتی همواره از منابع عظیم معدنی و ظرفیت‌های بزرگ نیروی انسانی ایران برای رشد و توسعه سخن گفته‌اند و افزوده، پرسش این است که در حال حاضر چرا اینجا هستیم؟

محسن رضایی از جمله نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰ ایران است که با محور قرار دادن وعده‌های اقتصادی، ادعاهایی را مطرح می کند که به گفته منتقدان کاملا بی پشتوانه و شعاری هستند. او در کارزا تبلیغاتی خود، در کنار اینکه مدعی شده یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شدنی است، گفته: در هشت سال آینده، فارغ از تهدیدات و چالش ها، ایران فرصت های بسیار بزرگی دارد که می تواند یک شبه ره صد ساله را طی کند.

دکمه بازگشت به بالا