اهل سنت

مولانا عبدالحمید: فضای فعلی حاکم بر کشور فضای نا امیدی است

به گزارش سنی‌آنلاین، مولانا عبدالحمید جمعه ۷ خرداد در مراسم نماز جمعه زاهدان فضای فعلی حاکم بر کشور را «فضای ناامیدی» دانسته و بیان داشت که اکثریت و بخش بزرگی از مردم ایران که از تبعیض و نابرابری و انواع مشکلات رنج می‌بردند.

مولانا عبدالحمید با  انتقاد از رویکرد اطلاح‌طلبان در سال‌های گذشته توضیح داد: جامعه اهل‌سنت تنور انتخابات را برای اصلاح‌طلبان داغ کردند، اما اصلاح‌طلبان خودشان اعتراف کردند که نتوانستند برای اهل‌سنت کاری بکنند. آنان در واقع نخواستند برای حل مشکلات اهل‌سنت از خودشان هزینه کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: جامعه اهل‌سنت با تبعیض شدید مواجه است و این تبعیض به نفع نظام و کشور نیست.

خطیب جمعه‌ی زاهدان با بیان مشکلات اهل سنت گفت: حضور اهل‌سنت در ادارات مراکز استان‌ها و شهرهای با اکثریت اهل‌سنت بسیار اندک است. اهل‌سنت در بسیاری از شهرهای کشور مسجد ندارند و در بسیاری از شهرها نیز برای ادای نمازهای جمعه و عیدین حتی در نمازخانه‌ها با مشکلات و ممانعت‌هایی مواجه‌اند؛ بنده این مسائل را بارها با مسئولان کشور و نظام مطرح کرده‌ام.

مدیر دارلعلوم مکی زاهدان با اشاره به موضوع آزادی بیان، مهمترین دغدغه ملت ایران را «حفظ حرمت» و «آزادی بیان» دانسته و گفت: باید عزت مردم حفظ شود. مردم باید آزادی بیان و قلم داشته باشند و بتوانند به راحتی از مسئولان و علما انتقاد کنند.

دکمه بازگشت به بالا