ایران

مادر بهنام محجوبی خواهان رسیدگی به پرونده قتل فرزندش در زندان شد

بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی جان‌باخته، با انتشار یک ویدئو در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده با وجود گذشت سه ماه از مرگ فرزندش، پزشکی قانونی همچنان از دادن گواهی و نتیجه آزمایش‌های پزشکی درباره بهنام خودداری می‌کند.

 او در این ویدئو گفته: «بعد از گذشت سه ماه از شکایت من و پیگیری دو تن از وکلا هنوز هیچ‌گونه پیشرفتی در روند پرونده دیده نمی‌شود و جوابی از پزشکی قانونی هم به دست ما نرسیده است.»

مادر این زندانی جان‌باخته از مردم ایران، جامعه بین الملل و فعالان حقوق بشر درخواست کمک کرده است.

بهنام محجوبی، درویش گنابادی جان‌باخته در بیمارستان لقمان را روز چهارم اسفند ۱۳۹۹ پس از ساعت‌ها بی‌خبری از پیکرش و با وجود مخالفت مادرش، در «آرامگاه سلطان» واقع در روستای حجت‌آباد کرمان به خاک سپردند.

خانواده محجوبی، هم‌بندی‌های سابق او در زندان اوین و کاربران شبکه‌های اجتماعی، قوه ‌قضاییه را عامل جان‌باختن بهنام محجوبی می‌دانند.

این زندانی عقیدتی در حالی که به بیماری «اختلال پنیک» مبتلا بود، برای تحمل دوسال حبس به زندان اوین منتقل شد اما به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان، وضعیت بیماری او رو به وخامت گذاشت. مسئولان زندان اوین برای اعمال فشار بیشتر بر این زندانی به ‌جای مداوایش، در حالی که بدن او نیمه فلج بود، او را دوبار به بیمارستان امین‌آباد تهران که محل نگهداری بیماران روانی است، منتقلش کردند.

دکمه بازگشت به بالا