ایران

سخنگوی دولت: مشکل بورس این بود که مردم در دوره اوج وارد شدند

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در مورد ضرر سهام‌داران بازار بورس، مشکل را مرتبط به کسانی دانست که در دوران اوج‌ بازار بورس وارد شدند.

ربیعی روز سه‌شنبه ۴ خرداد، در نشست خبری هفتگی‌ گفت: «مشکل بورس این بود که مردم در اوج بورس وارد شدند،‌ افرادی که درازمدت در بورس بوده‌اند متضرر نشدند.»

در ماه‌های گذشته صدها نفر از سهامداران بورس مقابل ساختمان این نهاد در تهران بارها تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این در حالی است که پیش‌تر رهبر،‌ رییس‌جمهوری و مقام‌های ارشد اقتصادی حکومت ایران شهروندان را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرده بودند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش، به تمدید توافق نظارتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت ایران برای نشان دادن «حسن نیت» خود این توافق را یک ماه دیگر تمدید کرد.

سخنگوی دولت اعلام کرد این اقدام تنها به این دلیل صورت گرفت که گزارش‌هایی درباره پیشرفت مذاکرات برجام در وین دریافت شده بود.

ربیعی همچنین به انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و تحقق نیافتن مشارکت حداکثری را موجب زیان مردم دانست.

او در پاسخ به سوالی درباره نامه‌نگاری حسن روحانی، رییس‌جمهوری، با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره رد صلاحیت‌ها، ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت «البته معمولا رییس‌جمهور درباره مسائل مهم با رهبر نامه‌نگاری می‌کند.»

دکمه بازگشت به بالا