حقوق بشر

نرگس محمدی: از حکم شلاق و حبس سرپیچی می‌کنم

نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و رییس هیئت اجرایی شورای صلح ایران که هشت ماه پس از آزادی از زندان مجددا به ۸۰ ضربه شلاق و ۳۰ ماه حبس محکوم شده، می‌گوید حکم صادرشده را به‌رسمیت نمی‌شناسد و از آن «تمرد و سرپیچی» خواهد کرد.

خبر محکومیت مجدد خانم محمدی روز ۲۹ اردیبهشت منتشر شد که بر اساس آن، دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران او را در پرونده جدید، به اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» مجرم شناخته است.

این فعال حقوق بشر روز دوشنبه سوم خرداد در مصاحبه با رادیو فردا گفت: «در این پرونده جای شاکی و متهم عوض شده و هر حکمی که بخواهند اعمال کنند، من تمرد و سرپیچی خواهم کرد و اجازه نخواهم داد که به من شلاق بزنند. اگر ابلاغ معرفی به زندان هم برای من صادر شود، به زندان مراجعه نخواهم نکرد».

نرگس محمدی همچنین از رسیدگی نشدن به شکایتش از نیروهای امنیتی و قضایی که دی ماه ۹۸ در زندان اوین به او «حمله فیزیکی شدید» کردند خبر داد و گفت این در حالی است که «پزشکی قانونی بیش از ۲۴ مورد آثار کبودی روی بدن من را نه فقط گزارش کتبی بلکه گزارش تصویری کرده، اما شکایت من مورد رسیدگی قرار نگرفت، ولی شکایت وزارت اطلاعات و آقای ضیائی، رئیس وقت زندان اوین، مورد رسیدگی قرار گرفت».

دکمه بازگشت به بالا