خاورمیانه

وزیر خارجه آمریکا با هدف تثبیت آتش‌بس اسرائیل و غزه راهی خاورمیانه شد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با هدف ایجاد شرایط پایدار پس از آتش‌بس میان اسرائیل و حماس و بازسازی غزه به خاورمیانه سفر کرد.

در این سفر که تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت، بلینکن به شرق بیت‌المقدس، رام‌الله، قاهره و پایتخت اردن سفر خواهد کرد و با مقام‌های بلندپایه، از جمله بنیامین نتانیاهو، محمود عباس، و رییس‌جمهوری مصر و ، پادشاه اردن، دیدار خواهد کرد.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که هدف از سفر بلینکن را «حمایت آهنین» آمریکا از امنیت اسرائیل و ادامه تلاش‌ها برای حمایت از مردم فلسطین و بازسازی روابط اسرائیل با آن اعلام کرد.

بایدن تاکید کرد به هماهنگی‌های بین‌المللی ادامه خواهد داد تا کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی غزه به دست مردم این منطقه برسد و نه به حماس.

آقای بلینکن همچنین در مسیر پرواز به خاورمیانه با همتای اماراتی خود، عبدالله بن زاید، گفت‌وگو کرد. دو طرف ضمن تاکید بر حمایت از آتش‌بس اسرائیل و غزه، بر ضرورت بازسازی غزه و یافتن راه‌های جدید برای برقراری صلح تاکید کردند.

در تازه‌ترین دور از درگیری‌ها میان اسرائیل و گروه فلسطینی حماس که یازده روز به طول انجامید، به گفته مقامات وزارت بهداشت در غزه، حداقل ۲۳۰ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن در حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا