ایران

شکست شطرنج‌بازان ایرانی در رقابت‌های «آنلاین» جهانی به دلیل قطع ناگهانی برق

شطرنج‌بازان ایرانی به دلیل قطع ناگهانی برق در روز شنبه از ادامه رقابت‌های کسب سهمیه جهانی بازماندند.

به گزارش ایسنا در این رقابت‌ها که با حضور شطرنج‌بازان برجسته دنیا در روز شنبه، ۱ یک خرداد به صورت آنلاین در حال برگزاری بود، شطرنج‌بازان ایرانی به دلیل قطع ناگهانی برق از ادامه رقابت بازماندند.

مسابقات انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا از ۳۱ اردیبهشت با میزبانی مجازی امارات به دلیل شیوع کرونا به صورت هایبریدی برگزار می‌شود.

محسن سمیع زاده، دبیر فدراسیون شطرنج هم روز یک‌شنبه در گفت‌و گو با ایرنا با اشاره به حذف دو شطرنج‌باز ایرانی از مسابقات دیروز گفته است که «قطع لحظه ای برق موجب خطا در سیستم خواهد شد و این به معنای باخت شطرنج باز است و به خاطر این مشکل دو نفر از بهترین‌های ایران باخت را تجربه کردند» و «مسیر آنان سخت» می‌شود.

در رقابت‌های روز گذشته پرهام مقصودلو، نفر اول شطرنج ایران در رقابت با حریف مغولستانی، شانس نخست قهرمانی این رقابت‌ها را از دست داد و محمد امین طباطبایی، بخت سوم رقابت‌ها هم به دلیل قطعی برق وضعیت برنده را در مقابل حریف بنگلادشی واگذار کرد.

روز شنبه گزارش‌های زیادی از سوی شهروندان مناطق مختلف ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از قطع ناگهانی برق «بدون اطلاع قبلی» خبر می داد.

بر اساس گزارش‌های متعدد، افزایش استخراج رمزارز در ایران که بیشتر زیر نظر نهادهای حکومتی در حال انجام است، فشار مضاعفی را به شبکه برق کشور وارد آورده است.

دکمه بازگشت به بالا