اهل سنت

ممانعت از حضور مفتی محمد قاسم برای شرکت در شانزدهمین نشست مشترک علماءِ شهرستان سرباز

به گزارش شبکه جهانی کلمه مسئولیت امنیتی از مشارکت مفتی محمد قاسم رئیس دارالافتای دارالعلوم مکی، برای شرکت در شانزدهمین نشست مشترک علماء شهرستان سرباز و راسک با میزبانی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ ممانعت کردند.

سخنرانان این نشست که ۱خردادماه با حضور علما، مدیران مدارس دینی و ائمه جمعه و جماعات شهرستان سرباز و راسک با میزبانی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ برگزار شد با انتقاد از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی خواهان آزادی وی شدند.

مولوی سید عبدالحکیم سید زاده از اساتید برجسته حوزه علمیه عین العلون گشت ضمن انتقاد از ممانعت مفتی محمد قاسم برای شرکت در جلسه خواهان آزادی بدون قید و شرط مولانا فضل الرحمن کوهی شد.

مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک نیز با تاکید بر ییگناهی مولانا فضل الرحمن کوهی و بیان اینکه مولانا کوهی یک شخصیت دینی و خیرخواه جامعه است خواهان اجرای عدالت و آزادی وی شد.

مولوی عُبَیدُالله افروخته استاد حدیث حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون نیز با تاکید بر بیگناهی مولانا فضل الرحمن کوهی گفت مولانا فضل‌الرحمن همچون یوسف علیه السلام بیگناه به زندان رفت.

مولانا فضل الرحمن کوهی هفتم آذرماه ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت شد که پس از نزدیک به یک سال ‌بلاتکلیفی، برای او حکم ۶ سال و ۴ ماه زندان صادر شده است.

بازداشت این روحانی برجسته اهل سنت، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف بلوچستان به همراه داشت که تعدادی از معترضان کشته و زخمی شدند و حدود بیست روز اینترنت و خطوط ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان قطع شد.

دکمه بازگشت به بالا