خاورمیانه

فرمانده سنتکام از افزایش استفاده شبه نظامیان مورد حمایت ایران از پهپادهای کوچک در آینده خبر داد

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام در عراق می گوید که مقابله با پهپادهای کوچک، یک اولویت است و باید اقدامات بیشتری برای مقابله با آنها انجام داد.

آنطور که آسوشیتدپرس گزار کرده، ژنرال کنت مک‌کنزی این اظهارات را درست یک ماه پس از حمله یک پهپاد انتحاری به نیروهای آمریکایی در عراق مطرح کرده است.

فرمانده سنتکام در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که استفاده از پهپادهای کوچک توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران در چند سال آینده افزایش خواهد یافت.

ژنرال کنت مک‌کنزی روز پنجشنبه به عراق سفر کرد٬ اما به دلایل امنیتی تنها پس از خروج او از منطقه اجازه داده شد که گزارش‌های سفر او منتشر شود.

فرمانده سنتکام همچنین گفت، این پهپادهای کوچک ارزان قیمت هستند و به راحتی می‌توان آنها را خرید، ولی به سختی می‌توان آنها را شناسایی کرد و شکست آنها مشکل است.

وی اضافه کرد، ایالات متحده می‌بایست راه‌های بیشتری برای مقابله با استفاده از این پهپادها توسط دشمنان آمریکا در خاورمیانه و جاهای دیگر پیدا کند.

ژنرال کنت مک‌کنزی در ادامه تصریح کرد، ما به سختی در تلاش هستیم تا بتوانیم به پیشرفت‌های فنی دست پیدا کنیم که بتوانیم در برابر پهپادها موثرتر باشیم.

در همین زمینه، رویترز روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه در گزارشی نوشت، ایران پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در راهبرد خود در عراق دست به تغییری تاکتیکی زده است و اکنون به جای اتکا به گرو‌ه‌های بزرگ شبه نظامی شیعه، پیکارجویان زبده و وفادار را در گروه‌های کوچک سازماندهی کرده است.

طبق این گزارش، اعضای این گرو‌ه‌های ویژه سال گذشته تحت نظارت نیروی قدس سپاه آموزش‌هایی را در جنگ‌های پهپادی، رصد و ردیابی، و انتشار تبلیغات آنلاین فراگرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا