ایران

مانور نظامی سپاه پاسداران شش هکتار از یکی از تالاب‌های دریاچه ارومیه را به آتش کشید

اکبر محمدیان، رییس محیط زیست نقده تایید کرد که برگزاری مانور سپاه پاسداران در تالاب سولدوز، از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه، را به آتش کشید. او در این باره توضیح داد که حدود شش هکتار از «عرصه حساس» این تالاب دچار آتش‌سوزی شد.

به گفته اکبر محمدیان، این آتش سوزی ۳۰ اردیبهشت رخ داده و خاموش شده است.

این مقام زیست محیطی با انتقاد از برگزاری مانور نظامی در این تالاب گفت که مانورهای نظامی باید در مناطقی برگزار شوند که حداقل خسارت را به‌ دنبال داشته باشند.

اکبر محمدیان همچنین همزمانی آتش‌سوزی در عرصه های طبیعی همزمان با فصل تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان را یک معضل جدی زیست محیطی در این منطقه خواند.

مانورهای نظامی سپاه قبلا هم تلفات و دردسرهایی را به همراه داشته است.

از جمله در تاریخ ۶ تیر پارسال، اکبر قندلو، مسئول روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه، خبر کشته شدن “پاسدار مهدی یزدی” را در جریان مانور امنیتی فرودگاه مهرآباد تایید کرد.

در مورد آن مانور بحث برانگیز یک شاهد عینی گفته بود در گیت پرواز صدای چهار شلیک شنیده شده است و همچنین تاکید کرد: “مردم با وحشت و هیاهو فرار می کردند. یکی از شیشه ها خرد شد و به زمین ریخت. سالن تخلیه شد و بعد از ۴۰ دقیقه ایجاد وحشت در میان مردم، اعلام کردند مانور بوده است.

همچنین در اردیبهشت ۹۹ ناو “جماران” در اشتباهی محاسباتی به سوی ناوچه کنارک یک موشک کروز شلیک می کند که به اعلام روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران، این حادثه منجر به کشته شدن ۱۹ نفر می گردد.

دکمه بازگشت به بالا