ایران

پیام اخوان مشاور وزارت‌خارجه کانادا در پرونده پرواز اوکراینی شد

وزارت خارجه کانادا پیام اخوان، یکی از بازپرسان پیشین دیوان لاهه، را به عنوان مشاور در پرونده هواپیمای مسافربری اوکراینی منصوب کرد.

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، در اینستاگرام اعلام کرد، بعد از ماه‌ها تلاش و همفکری با دولت کانادا، دکتر پیام اخوان با سابقه‌ی درخشان و کارنامه‌ای مشخص در دفاع از حقوق بشر در ایران، به عنوان مشاور ارشد دولت کانادا در پرونده‌ی پرواز انتخاب شد.

در پی انتصاب پیام اخوان به عنوان مشاور ارشد دولت کانادا در پرونده شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، خانواده‌های قربانیان این هواپیما از این اقدام کانادا قدردانی کردند و آن را نشان‌دهنده «جدیت دولت کانادا در پاسخگو کردن رژیم جمهوری اسلامی و یافتن حقیقت و اجرای عدالت» دانستند.

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس٧۵٢ در بیانیه خود این انتصاب را «بسیار مهم» و «تصمیمی به‌جا و جسورانه» خواند و درباره «مسوولیت بسیار سنگینی» که بر عهده‌ اخوان گذاشته شده نوشت: «نه تنها چشمان عده‌ زیادی از خانواده‌های سوگوار و البته مبارز به ایشان است که چند ملت درگیر هم منتظر اقدامات آتی هستند.»

دادگاه عالی انتاریو کانادا دو روز پیش، شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی را «عمدی» و «اقدام تروریستی» دانست.

دکمه بازگشت به بالا