خاورمیانه

ادامه حملات اسرائیل به غزه؛ ۵۰ هزار فلسطینی آواره شدند و ۶۳ کودک کشته

با وجود فشارهای فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس‌، درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در غزه به روز دهم کشیده شد و همزمان شبکه «الجزیره» به نقل از منابع آگاه تأکید کرده که هیچ طرح نهایی برای آتش بس وجود ندارد و تماس ها همچنان ادامه دارد.

خبریکه بی‌بی‌سی نیز آنرا از قول یک منبع در وزارت دفاع اسرائیل  تایید کرده است.

پیشتر در موضعی مشابه نتانیاهو گفته بود: حملات به غزه تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌یابد. این سخنان از سوی منتقدان بدین معنا تعبیر شد که رژیم صهیونیستی قصد دارد خون‌های بیشتر از فلسطینیان بریزد و خانه‌های بیشتری را آوار کند.

همزمان و براساس گزارشها صبح امروز چهارشنبه، اسرائیل عملیات هوایی در غزه را از سر گرفت. در مقابل، گروه‌های نظامی فلسطینی نیز راکت‌های بیشتری به سمت اسرائیل شلیک کردند.

در بامداد دهمین روز از بحران جنگی، ارتش اسرائیل به بمباران‌ها در برخی نقاط غزه ادامه داد؛ منابع فلسطینی در غزه گفتند که سه تن در بمباران خانه‌ای در خیابان الشهدای شهر غزه کشته و همچنین یوسف ابوحسین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الاقصی، در بمباران خانه‌اش در این شهر کشته شد.

بنابر آخرین آمار مقامات بهداشتی در غزه، تا کنون ۲۱۹ فلسطینی از جمله ۶۳ کودک در اثر بمبابران و حملات اسرائیل کشته‌ شدند.

در اسرائیل هم ۱۲ نفر از جمله دو کودک در این درگیری‌ها جان خود را از دست دادند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت حدود ۵۰ هزار فلسطینی در غزه تاکنون آواره شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که شاهد رنج های انسانی و آسیب های شدید به خانه ها وزیرساخت های اساسی در نوار غزه هستیم.

او از جامعه بین المللی خواسته تا منابع مالی کافی برای امدادرسانی به غزه را تأمین کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش اسرائیل روز سه شنبه در ۲۵ دقیقه ۱۲۲ بار غزه را بمباران کرد.

همزمان از روز گذشته فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن اعتراضات گسترده‌ای را آغاز کردند. در جریان این اعتراضات، چهار فلسطینی هم در درگیری با پلیس اسرائیل جان باخته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا