خاورمیانه

سخنگوی حوثی‌ها: رایزنی این گروه با نماینده ویژه سازمان ملل بی‌نتیجه مانده است

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی شبه‌نظامیان حوثی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده این گروه، روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، فاش کرد که رایزنی‌های این گروه در مسقط با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل و تیم لندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا با هدف دستیابی به توافق جامع برای پایان دادن به بحران یمن، بدون نتیجه متوقف شده است.

سخنگوی گروه تروریستی حوثی‌ها شامگاه دوشنبه در توییتی در صفحه توئیتر خود، مدعی شده که واسطه‌های سازمان ملل و ایالات متحده درباره جزئیات جنگ سخن می‌گویند و از گفتگو درباره مسائل کلی یمن از قبیل «محاصره» طفره می‌روند.

اظهارات سخنگوی حوثی‌ها نشانه دیگری از عدم پذیرش طرح جدید آمریکا و سازمان ملل از سوی این گروه تروریستی مورد حمایت ایران و اصرار آنها بر ادامه حملات نظامی ناکام برای کنترل شهر مأرب است.

سخنگوی حوثی‌ها ادعا کرد که پیشنهاد آمریکا و سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه دستیابی به صلح را سخت تر و زمان جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

این پیشنهاد در ازای متوقف شدن حملات حوثی‌ها، اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌های کشتی‌های سوختی که به بندرهای حدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا می‌روند، در نظر گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا