جهان

بایدن سقف پذیرش پناهندگان به آمریکا را به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داد

جو بایدن ۱۳ اردیبهشت  اعلام کرد که ظرفیت پذیرش پناهندگان در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ را به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

رئيس جمهوری آمریکا اظهار داشت که می‌پذیرد سهم پذیرش ۱۵ هزار نفری، منعکس کننده ارزش‌های آمریکا به عنوان سرزمینی که همواره از پناهندگان حمایت و استقبال می‌کند، نبوده است.

بایدن البته تاکید کرد که بعید است تا پایان سال مالی جاری یعنی تا ۳۰ سپتامبر ایالات متحده بتواند از ۶۲ هزار ۵۰۰ نفر استقبال کند. او در بیانیه خود در این رابطه می‌گوید: «واقعیت ناراحت کننده این است که امسال به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرش نمی‌رسیم. ما حال در تلاش هستیم تا خسارات چهار سال گذشته را جبران کنیم، اما برای این کار مدتی زمان نیاز خواهد بود.»

بایدن پیشتر و در دوران انتخابات، به شدت تصمیم ترامپ مبنی بر تعیین سقف ۱۵ هزار نفری برای پذیرش پناهندگان را به باد انتقاد گرفته بود. با این حال بعد از گذشت بیش از بیش از سه ماه اقدامی در راستای تغییر این محدودیت اعمال نکرده بود.

حامیان رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی را در خصوص استمرار سیاست‌های محدود مهاجرتی دونالد ترامپ طرح کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا