پزشکی و سلامت

درحالیکه نمکی به هند برای مهار کرونا پیشنهاد کمک داده، در ایران ۴۵۴ بیمار کرونایی تازه فوت شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اعلام اینکه ایران توانست «با کمترین عارضه ممکن» از موج چهارم کرونا عبور کند گفت جمهوری اسلامی برای کمک به هند آماده است.

نمکی روز یکشنبه در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند نوشت جمهوری اسلامی ایران آماده است به هند برای مهار کرونا «کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی» ارائه دهد.

حرفهای وزیر بهداشت ایران درحالی بیان می شود که طی شبانه روز گذشته، ۴۵۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش در همین مدت ۱۹ هزار و ۱۶۵ مورد جدید ابتلا هم شناسایی شده است.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

مقام‌های بیمارستانی در برخی شهرها از بدتر شدن وضعیت رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا خبر می‌دهند و همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره ورود کرونای هندی  به ایران، چند تن از مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند ورود این گونه جهش‌یافته به داخل کشور قطعی خواهد بود.

از جمله کیانوش جهانپور، از مقام‌های وزارت بهداشت ایران، روز یکشنبه  پنجم اردیبهشت به ایرنا گفت: «تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.»

برخلاف اظهارات وزیر بهداشت، ایران نه تنها از موج چهارم کرونا عبور نکرده، بلکه وضعیت تجهیزات در بیمارستان‌های ایران بحرانی است.

حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان «امام خمینی» تهران در همین زمینه گفته است که برخی بیماران را که قبل از عید بستری می‌کردیم، «دیگر بستری نمی‌کنیم و با دادن داروهای لازم و در صورت امکان تهیه اکسیژن به منزل می‌فرستیم تا بار شدید بر بیمارستان‌ها کم شود».

او با تاکید بر اینکه این بیمارستان به «حد اشباع» رسیده، گفته است «به دلیل تراکم جمعیت و کمبود تخت»، برخی از بیماران فوت می‌کنند.

در روزهای گذشته، رسانه‌های داخل ایران از وضعیت حاد و بحرانی شهر تهران در دومین هفته موج چهارم کرونا خبر داده‌ بودند.

دکمه بازگشت به بالا