ایران

ادامه یکشنبه‌های اعتراضی در ایران، بازنشستگان با شعار رای نمیدیم به خیابانها آمدند

بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از کارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی از دقایقی پیش در برخی از شهرستان‌ها مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

آنها به نحوه‌ی اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم معترض هستند. بر این اساس آنها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود. بر این اساس آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.

بازنشستگان معترض در شوش، اراک، اصفهان و کرج، امروز نیز شعار ما دیگه رای نمی دیم از بس دروغ شنیدم سر دادند.

بازنشستگان معترض خواهان رفع تمام تخلف‌های سازمان تامین اجتماعی در زمینه اجرای متناسب‌سازی هستند و بر این اساس اولین تخلف تامین اجتماعی را محاسبه حقوق با پایه ۹۸ می‌دانند.

آن‌ها همچنین به محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی بر اساس ۳۰ روز معترض هستند. حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت اداری هم رای دارند، افزایش مزایای سالانه بعنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسب‌سازی، لحاظ نشدن متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰، عدم افزایش حق سنوات به صورت سالانه، تفاوت قائل شدن میان بازنشستگان همکار و غیرهمکاران، عدم افزاش حقوق‌ها به نسبت درصد افزایش‌ها در سال ۹۹ و عدم اجرای متناسب‌سازی قبل از اعمال ماده ۹۶ و پرداخت نکردن صحیح حق اولاد و عائله‌مندی برابر بند چهار ماده ۶۸ قانون مدیرت خدمات کشوری از دیگر مواردی است که بازنشستگان به آن‌ها اعتراض دارند.

دکمه بازگشت به بالا