ایران

مقامات نظامی و اطلاعاتی پیشین اسرائیل از بایدن خواستند به برجام بازنگردد

گروه بزرگی از مقامات نظامی پیشین اسرائیل در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، علیه احتمال بازگشت دولت واشینگتن به برجام، توافق هسته‌ای با ایران، موضع گرفته‌اند.

به گزارش سایت خبری «واشینگتن فری‌بیکن»، «بیش از دو هزار تن» از بلندپایگان پیشین در تشکیلات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل، در این نامه نوشته‌اند که بازگشت آمریکا به برجام، منافع اسرائیل و «متحدین عرب» را به خطر خواهد انداخت.

گروه اسرائیلی که در زبان عبری «بیتخونیستیم» («امنیتی‌ها») نامیده می‌شود، افزوده‌اند که دولت بایدن و شمار «معدودی» از کشورهای اروپایی در حالی برای احیای برجام تلاش می‌کنند که نگرانی کشورهایی را که از سوی ایران تهدید می‌شوند، «نادیده می‌گیرند». اشاره آنها به فرانسه، بریتانیا و آلمان است.

مقامات ارشد پیشین اسرائیلی تکرار کرده‌اند که «ایران آشکارا به دنبال نابودی اسرائیل» است.

گروه یادشده این را نیز گفته است که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تقابل با اقدامات ایران، «یک امر اساسی برای ممانعت از وقوع یک فاجعه است». آنها به نوع «فاجعه‌ای» که ممکن است رخ دهد، اشاره نکرده‌اند.

پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که دولت جو بایدن در چند روز گذشته بارها با اسرائیل تماس گرفته و از این کشور خواسته است که در باره ایران اظهار نظر نکند.

دکمه بازگشت به بالا