ایران

نماینده مجلس: ۵۰ میلیون ایرانی در بورس مالباخته شدند

در حالی که اعتراضات سهام‌داران متضرر بورس طی هفته‌های اخیر تشدید شده، نماینده تبریز در صحن مجلس از «مال‌باختگی ۵۰ میلیون ایرانی» خبر داده است.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون داخلی و شوراها، در جریان حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی در صحن مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان، ضمن اشاره به «بی‌اعتمادی ملت ایران» به این مقام دولت گفت: «برای این عدم اعتماد دلیلی واضح‌تر از مال‌باختگی ۵۰ میلیون ایرانی در بورس تحت مسئولیت شما نمی‌توان ارائه کرد.»

نماینده تبریز خطاب به فرهاد دژپسند افزود: «به واسطه این تقصیر محرز شما، چه تعداد افرادی که با انگیزه انتقام‌گیری در صفوف مخالفان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند.»

این سخنان نماینده تبریز در حالی بیان می‌شود که اعتراضات سهام‌داران مالباخته بورس که از پاییز سال گذشته شکل گرفت، طی هفته‌های گذشته شدت یافته است. این سهام‌داران در اعتراض به ریزش‌های بورس، خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و محاکمه مدیران بورس شده‌اند.

مال‌باختگان معترض در جریان اعتراضات خود شعارهایی علیه فساد حکومت و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله حسن روحانی و ابراهیم رییسی و همچنین مقام‌های اقتصادی دولت سر داده‌اند.

آنها همصدا با بازنشتگان معترض فریاد زدند، به دلیل دروغ‌های بیشماری که شنیده اند، دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

با تشدید اعتراض‌ها در دی‌ماه حسن قالیباف اصل،‌ رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار،‌ از سمت خود کناره‌گیری کرد.

دکمه بازگشت به بالا