ایران

از صف‌های طولانی مرغ تا مونتاژ فیلم‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، امروز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در مجلس گفت که “تقلب شرکت‌های بسته‌بندی و صنوف” بازار مرغ را ملتهب کرده است.

او بازگشت آرامش به بازار را وعده داده ولی گفته: “امروز آمار احتکار و منجمد کردن گوشت مرغ را داریم به‌طوری که در تهرانی که حداکثر نیاز روزانه‌اش به گوشت مرغ یک‌هزار و ۲۰۰ تن است مشخص شد فقط نزدیک یک‌هزار تن در سه شیفت بسته‌بندی اتفاق افتاده است.”

نمایندگان مجلس ایران امروز دو گزارش نظارتی از گرانی مرغ را به قوه قضائیه ارسال کردند.

در این دو گزارش، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و حسن روحانی به عنوان مقصران التهاب در بازار مرغ معرفی شده‌اند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در جلسه امروز “اشکالات ساختاری و مدیریتی” را عامل نابسامانی بازار مرغ و تخم مرغ عنوان کرده است.

بعضی نماینده‌های منتقد وزیر جهاد کشاورزی معتقدند تعدادی از واحدهای پرورش مرغ با اینکه خوراک با قیمت دولتی دریافت کرده‌اند ولی مرغ را به بازار عرضه نکرده‌اند؛ بعضی دیگر هم گفته‌اند نهاده‌های دامی به جای مرغداران “به دست دلالان رسیده.”

با وجود توضیحات مسئولان در مورد علت کمبود مرغ  و ایجاد صف‌های طولانی خرید این کالای خوراکی، برخی از خبرها و تحلیل‌ها حکایت ازین دارند که تشکیل این صف‌ها به عمد صورت گرفته تا صدا و سیما بتواند با فیلم ‌برداری ازین صف‌های طولانی و مونتاژ این فیلم‎ها، آنها را در تاریخ ۲۸ خرداد، تحت عنوان صف‌های رای دهی به خورده بینندگان بدهد.

دکمه بازگشت به بالا